Wednesday 10 February 2010

Chez A Minuit Marie

La sfarsitul lunii trecute am avut ocazia sa vad niste finisaje bine realizate. Da! Acesta este unul din primele detalii pe care le caut atunci cand admir, analizez sau vreau sa cumpar un obiect vestimentar. Nu caut cusururi, ci caut consideratia pentru ochiul fin al clientului. Fara elastice la vedere, ate inestetice si materiale ieftine...
 
A Minuit Marie este un proiect proaspat, pornit de Alma si Viviana Bravescu. Alma este cea care se ocupa de designul propriu-zis al hainelor, in timp ce Viviana realizeaza partea tehnica, de executie.
 
Cele doua ne-au lasat sa aruncam un ochi la cateva piese vestimentare care au izvorat din atelierul lor de creatie. Prima colectie AMM va fi lansata oficial la sfarsitul acestei primaveri. Iata ce dezvaluie Alma despre acest proiect, procesul de creatie si alegerea personala, in detrimentul etichetei...

 Care este conceptul colectiei pe care o pregatiti?
Conceptul ultimei colectii il reprezinta „nostalgiile recurente” –  exista momente trecute si viitoare in care individul se regaseste, momente in care sensul ii este aproape, adesea inconstient, si ii solicita toate resursele (intelectuale, tactile, olfactive). Am incercat sa colectez astfel de momente si sa le imbrac, sa introduc in fiecare haina cate un element epifanic despre care cred ca, observat de cine trebuie, va avea putere nu numai sa-l poarte catre sinele sau inocent, ci si catre un sine viitor.
 De la ce pornesti cand desenezi: de la un anumit material, o forma geometrica etc?
Punctul de pornire este aproape mereu un colaj mental de imagini sau obiecte care stau ca simboluri pentru momente de fericire pe care le ghicesc in privirile oamenilor reali sau ale personajelor  pe care le descopar in calatoriile mele literare sau filmografice. Cred ca haina poate, fara a fi extrem de explicita, sa te poarte in calatorii fantastice, fie ca o porti, fie ca o vezi purtata. Pasul urmator este sa reduc toate aceste simboluri la unul singur si sa-l integrez in panza bruta astfel incat sa devina dominant. Ce urmeaza este lipsit de poezie, dar extrem de riguros si necesar: alegerea materialului, tiparul, masinile de cusut, fierul de calcat, umerasul, sansa de a-i spune clientului povestea hainei sau visul ca acesta o va intelege fara vorbe.
 Ai un anumit tip de consumator/client in minte atunci cand creezi?
Hainele A Minuit Marie se adreseaza in general femeilor care stiu sa viseze, sa iubeasca si sa experimenteze. Sunt femei care raman tinere indiferent de varsta, care isi respecta feminitatea si care doresc sa fie intotdeauna unice si speciale, look-ul lor fiind influentat de propriile trairi si nu de trenduri. Pentru femeile care poarta A Minuit Marie, sperantele, dezamagirile si povestile de dragoste personale sunt mult mai importante decat brandurile inscriptionate pe eticheta in momentul in care aleg haine care sa le reprezinte.
 Cum ai pozitiona AMM pe piata de fashion romaneasca? 
Suntem un atelir mic, cu vise mari, dar nu exagerate. Nu vrem sa ne transformam intr-un bussines de succes peste noapte; vrem sa crestem natural, sa ne cunoastem pe cat posibil clientele si sa construim impreuna cu ele povesti pe care sa le purtam pe strazile si in saloanele Bucurestiului, si poate chiar mai departe.

Am si doua piese favorite, pe care le consider reprezentative pentru colectia AMM. De ce? Au acea armonie dintre creativ si, in acelasi timp, flatant pentru silueta feminina.



No comments: